• خانه
  • موسسه حقوقی
  • وکیل برای طلاق یک طرفه

وکیل برای طلاق یک طرفه

  • 812
  • 2022-03-06 17:13:06

وکیل برای طلاق یک طرفه

در طلاق یک طرفه یکی از زوجین خواستار طلاق بدون حضور مستقیم خود یا طرف دیگر است و قاضی دادگاه آن را بررسی می‌کند و در صورت نیاز رأی طلاق را صادر می‌کند. موسسه داوری تحکیم غیاث، بهترین موسسه حقوقی شیراز، اطلاعات کامل و جامع این حوزه را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

شرایط طلاق یک طرفه، از طرف مرد

طبق قانون 1133 مدنی مرد هر وقت بخواهد می‌تواند زوجه خود را طلاق دهد. در طلاق یک طرفه از طرف مرد، مرد وظیفه دارد تمامی حق‌وحقوق زن را بپردازد. پرداخت حقوق مالی، دادن نفقه و مهریه شامل این حق و حقوق است. در طلاق یک طرفه مرد می‌تواند دادخواست اعسار داده تا مهریه به صورت اقساطی پرداخت شود.

 

مراحل طلاق یک طرفه، از طرف مرد

در قانون حق طلاق با مرد است و بدون هیچ دلیل خاصی می‌تواند زن را طلاق دهد. درگذشته مرد می‌توانست با مراجعه به دفترخانه زن را طلاق دهد و همین امر باعث افزایش طلاق شده بود. در قانون جدید برای طلاق یک طرفه مرد باید به وکیل دادگاه مراجعه کرده و مدارک خود را در دفتر قضایی ثبت نماید.

 

شرایط مرد برای طلاق یک طرفه

طبق قانون مردی که برای طلاق یک طرفه اقدام می‌کند باید اهلیت داشته باشد و بدین معناست که بالغ، عاقل و مختار باشد.

 

مدارک لازم برای طلاق یک طرفه مرد

1. اصل شناسنامه و کارت ملی

2. اصل سند ازدواج

3. در صورت عدم دسترسی داشتن المثنی کفایت می‌کند.

 

مدت زمان طلاق یک طرفه، از طرف مرد

ابتدا باید دادخواست طلاق به صورت اینترنتی در دفاتر خدمات قضایی ثبت شود. سپس زمان رسیدگی به دادخواست به طرفین اعلام می‌شود. زمان رسیدگی به درخواست طلاق به تعداد پرونده های شعبه بستگی دارد که ممکن است تا چند ماه به طول بینجامد.

 

طلاق یک طرفه، از طرف زن

یکی از سخت ترین پرونده‌های خانواده در دادگاه، طلاق یک طرفه، از طرف زن است. اگرچه حق طلاق با مرد است اما درصورتی‌که مرد به قوانین خود در خانواده پایبند نباشد زن می‌تواند طلاق بگیرد.

 

مراحل طلاق یک طرفه، از طرف زن

یکی از ملزمات طلاق یک طرفه، از طرف زن این است که دلایل محکمه‌پسند وجود داشته باشد. از جمله این دلایل عبارت‌اند از:

1. زن باید با قوانین شرایط طلاق یک طرفه آشنایی کامل داشته باشد.

2. با وکلای خبره مشورت کند.

3. دادخواست طلاق را به دادگاه محل سکونت شوهر ارسال کند.

4. دلایلی که با آن می‌خواهد طلاق یک طرفه بگیرد را ارائه دهد.

 

قوانین برای طلاق یک طرفه، از طرف زن

در ماده 1029 قانون اساسی اگر مرد به مدت چهار سال از خانواده دور باشد زن می‌تواند طلاق یک طرفه را درخواست کند. طبق ماده 1023 قاضی می‌تواند حکم طلاق را تائید کند. در قانون 1129 مدنی اگر مرد نفقه ندهد زن می‌تواند طلاق یک طرفه بگیرد. رفتارهای زشت و ناپسند مرد و محکومیت به حبس تعزیری از جمله این مواردی است که زن می‌تواند طلاق یک طرفه بگیرد.

 

 

مدارک لازم برای طلاق یک طرفه زن

1. کپی شناسنامه زن

2. اصل شناسنامه زن

3. اصل و کپی شناسنامه ازدواج

4. کپی کارت ملی زن

 

تکلیف مهریه در طلاق از طرف زن

در سند ازدواج 12 شرط موجود است اگر زن بتواند یکی از آن‌ها را اثبات کند اختیار مهریه به دست اوست. زن می‌تواند با دلیل عسر و حرجی که ارائه می‌دهد دادگاه را مجاب کند که حکم صدور زوجین را صادر کند. در این صورت تعیین مهریه به دست قاضی و زوجین است.

 

تکلیف حضانت فرزند در طلاق یک طرفه

اگر زوجین تکلیف حضانت فرزند را تعیین نکرده باشند قاضی وظیفه دارد حضانت را بررسی کند. حضانت فرزند تا 7 سالگی با زن و تا 15 سالگی با مرد است. بعد از سنین ذکر شده انتخاب با خود فرزند است که در کنار کدام یک از زوجین زندگی کند. در مقاله حضانت فرزند توضیحات کاملی را در این باره مطرح کرده ایم.

 

وکیل برای طلاق

طلاق از طرف زوجه سخت ترین نوع طلاق در کشور به حساب می آید. به این خاطر که حق طلاق با مرد است و زن کار سختی پیش رو دارد. انتخاب وکیل برای طلاق لازم و ضروری است. وکیل باید بتواند تجربه کافی را در پرونده های خانواده داشته باشد.

 

هزینه وکیل برای طلاق

طبق آیین‌نامه دادگستری حق الوکاله وکیل برای طلاق بین طرفین توافقی ست و هر وکیلی مبلغی را بیان می‌کند. هزینه ثبت طلاق جدا از هزینه های وکیل می‌باشد. اگر دو طرف متقاضی طلاق باشند هزینه آن بر عهده هردوی آن‌هاست.

توضیحات بیشتر در مقاله هزینه وکیل برای طلاق آورده شده است.

 

آیا داشتن وکیل برای طلاق الزامی ست؟

در صورتی که زوجین مایل باشند می‌توانند پیگیر پرونده خودشان باشند. ولی داشتن وکیل با توجه به سابقه ای که دارد باعث می‌شود پرونده در زمان کوتاه روند بهتر خود را طی کند.

 

مزایای داشتن وکیل برای طلاق زن و مرد

داشتن وکیل برای طلاق یک طرفه باعث می‌شود دیگر به دادگاه نروید و به حضور شما در جلسه های قضاوت نیازی نباشد. داشتن وکیل اجازه را می‌دهد که در اجرای صیغه طلاق نیازی به حضور شما نباشد.

 

هزینه طلاق یک طرفه

پرونده طلاق یک طرفه همانند سایر دعاوی شامل مراحل بدوی، تجدیدنظرخواهی و فرجام خواهی است. هزینه طلاق یک طرفه در هر مرحله دادرسی باید پرداخت شود. اگر درخواست در مرحله بدوی رسیدگی شود شامل پرداخت هزینه می‌شود. در صورت اعتراض هر یک از زوجین رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه ای می‌شود. اگر در مراحل تجدیدنظر و فرجام خواهی طرفین اعتراض داشته باشند برای رسیدگی دوباره باید هزینه پرداخت شود.

 

بهترین وکیل شیراز

در انتخاب بهترین وکیل شیراز صداقت کاری، وجدان کاری و موفقیت در پرونده های وکیل را مدنظر داشته باشید. یک وکیل خوب علاوه بر آشنایی و توانایی در پرونده های دعاوی حقوقی باید تبحر و تجربه در وکیل وراثت، وکیل طلاق، وکیل ملکی، وکیل کیفری و غیره را داشته باشد.

 

ویژگی بهترین وکیل شیراز

مشرف بودن به همه‌ی قوانین، پیدا کردن سریع‌ترین و کوتاه‌ترین راه ممکن برای حل مشکلات موکل از ویژگی های وکیل خوب است. چند نمونه دیگر از ویژگی های مهم وکیل خوب عبارتند از:

1. حسن شهرت

2. صداقت

3. رازداری و امانت وکیل

 

 بهترین موسسه حقوقی شیراز

یک موسسه حقوقی برای ثبت نیاز به دو نفر دارد که یکی مدرک حقوق و دیگری وکیل دادگستری باشد. موسسه های حقوقی معتبر به صورت تخصصی و گروهی خدمات ارائه میدهند. موسسه داوری تحکیم غیاث بهترین موسسه حقوقی شیراز با داشتن بهترین وکلای پایه یک دادگستری در ارائه خدمات خانوادگی، حقوقی، ملکی، ثبتی و غیره است.

 

و در پایان

در زندگی مشترک شرایطی به وجود می‌آید که زن و مرد را مجبور به طلاق یک طرفه می‌کند. این کار ممکن است هم از طرف مرد باشد هم از طرف زن. اگر نیاز به یک وکیل برای طلاق دارید موسسه داوری تحکیم غیاث آماده پاسخگویی به سؤالات شما می‌باشد.

phone 09170536465