• خانه
  • مقالات
  • مجازات خیانت زن

مجازات خیانت زن

  • 2648
  • 2022-01-13 10:50:09

مجازات خیانت زن

به دلیل سست بودن بنیاد خانواده ها و دوری زن و شوهر از یکدیگر رابطه های نامشروع در جامعه رواج پیدا کرده است. این روابط به دو نوع رابطه نامشروع زنا و رابطه نامشرع دون زنا تقسیم میشوند. خیانت زن و خیانت مرد هر دو از نظر عرف و شرع دچار اشکال بوده و باعث طلاق و جدایی میشود. در این قسمت از مقالات موسسه حقوقی و داوری تحکیم غیاث درمورد مجازات خیانت زن صحبت می­کنیم.

 

 

مقالات بیشتر:

حضانت فرزند

 

 

 

رابطه نامشروع چیست؟

این رابطه در مقابل رابطه مشروع قرار می‌گیرد. یعنی اگر زن و مردی به سن بلوغ رسیده اند و از طریق صیغه یا عقد که راه قانونی و شرعی آن است رابطه برقرار کنند آن رابطه مشروع است. اگر این شرایط رعایت نشود یعنی بین دو زن و مردی که به سن بلوغ رسیده اند اما صیغه یا عقد بین آنها جاری نشده باشد این رابطه دیگر مشروع نیست و نا مشروع تلقی می‌شود. بوسه، درآغوش گرفتن و صحبت ها و رفتارهایی که منجر به لذت جنسی شود شامل این رابطه است.

 

 

رابطه نامشروع زنا چیست؟

زنا به معنی اجماع و داشتن رابطه جنسی زن و مردی که ازدواج نکرده اند و نظر شرعی بر هم نامحرم هستند میباشد. در اسلام و قانون این امر بسیار نکوهیده شده و مجازات سختی برای آن در نظر گرفته شده.

 

 

رابطه نامشروع دون زنا چیست؟

اگر زن شوهر دار با مردی نامحرم رابطه ای به منطور لذت جنسی برقرار کند  جرم دون زنا رخ داده است. در این جرم ممکن است دخول صورت نگرفته باشد و رابطه به صورت حرف زدن حضوری و تلفنی، پیامکی یا بوسه و در آغوش گرفتن باشد. 

 

 

خیانت به چه معناست؟

خیانت در لغت یعنی نقض کردن پنهانی عهد و پیمان و خائن کسی است که عمل خیانت را انجام داده است. منظور از خیانت زن رابطه نامشروع و غیرقانونی زن شوهردار با مرد نامحرم است. عمل خیانت در قانون جمهوری اسلامی ایران جرم محسوب میشود. این جرم از جمله جرایمی است که حتی اگر شاکی نیز رضایت دهد، متهم بخشیده نشده و به دلیل ترویج فساد در جامعه، مجازات از طرف قانون اعمال میشود.

 

 

نحوه ی اثبات جرم خیانت زن شوهردار

 

  • یکی از راه های اثبات جرم زنا اقرار است. اقرار باید در حضور مقام رسمی دادگاه و توسط خود متهم باشد تا اعتبار پیدا کند. 

  • ارائه عکس یا فیلم و اصوات از خیانت زن نمی تواند دلایل کافی برای اثبات جرم خیانت باشد اما آگاهی قاضی افزایش میدهد .

  • از راه های دیگر اثبات جرم زنا، وجود شهود و دلایل کافی و موجه میباشد

 

 

مجازات خیانت

مجازات خیانت زن بسته به نوع خیانت متفاوت بوده و به این شکل است که در صورت ارتکاب به جرم خیانت به صورت کامل و انجام دخول حکم آن اعدام است ، اما چنانچه به صورت جرم دون زنا صورت گرفته باشد در این صورت حکم آن از 31 تا 99 ضربه شلاق متفاوت خواهد بود .

 

 

مجازات اتهام به زنا و رابطه نامشروع

 اگر شوهر از روی شک، خیال پردازی ، توهم و حساسیت‌های بیش از حد اتهام زنا را به همسر خود وارد کند در صورتی که نتواند ادعای خود را در دادگاه ثابت کند، زن طبق قانون می تواند ادعای حیثیت کند. صرف  اینکه دو فرد نامحرم در وسیله نقلیه یا منزل یا مکان دیگری در خلوت باشند جرم محسوب نمیشود. اگر فردی بدون دلایل کافی به دیگری نسبت زنا یا لواط دهد جرم قذف مرتکب میشود و طبق قانون در صورتی که ادعای کسی که قذف کرده ثابت نشود برای وی مجازات در پی خواهد داشت.

 

 

قتل در فراش یا قتل ناموسی

بر اساس ماده 630 قانون مجازات اسلامی که در صورتی که مردی زن خود را با فرد دیگری در حالت زنا ببیند می‌تواند با شرایطی، زن و آن فرد را به قتل  برساند و اگر مدارک کافی برای اثبات ادعای خود داشته باشد و از قصاص عفو میشود.   

 

 

در پایان

عمل خیانت چه توسط زن انجام شود چه توسط مرد انجام شود مجازات خود را دارد. در این مقاله درمورد مجازات خیانت زن و انواع رابطه نامشروع را شرح دادیم. موسسه حقوقی و داوری تحکیم غیاث با داشتن وکلای مجرب و خبره در تمامی زمینه های حقوقی راهنمای شما هستند. برای دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید. 

phone 09170536465