• خانه
  • موسسه حقوقی
  • مزایای گرفتن وکیل برای طلاق توافقی

مزایای گرفتن وکیل برای طلاق توافقی

  • 702
  • 2022-03-07 16:53:57

وکیل برای طلاق توافقی

 امروزه به دلیل وجود مشکلات زیاد در پرونده های خانوادگی داشتن وکیل برای طلاق توافقی یکی از نیازهای ضروری است. این روزها دادگاه ها محل به فرجام رساندن پرونده های طلاق می باشد. اختلاف نظرات زیادی در مورد طلاق توافقی وجود دارد. بعضی ها معتقد هستند که مراحل طلاق باید طولانی باشد تا شاید از درصد طلاق در جامعه کاسته شود. یک وکیل برای طلاق توافقی نیز تابع دستگاه قضایی کشور است. بهترین وکیل شیراز در موسسه داوری تحکیم غیاث آماده پاسخ گویی به شما است.

 

طلاق توافقی چیست؟

طلاق توافقی به طلاقی گفته می شود که زوجین بر سر حضانت، جدایی، مسائل مالی و حتی غیرمالی، مهریه و نفقه نسبت به هم توافق دارند.

 

شرایط لازم برای طلاق توافقی

در شرایط طلاق توافقی، درصورتی‌که شما وکیل داشته باشید این دو مورد باید رعایت شود.

  1. توافق زوجین با یکدیگر
  2. حضور در دفتر وکیل برای طلاق
     

مدت زمان برای طلاق توافقی چقدر است؟

روال کار قانونی درصورتیکه شما یک وکیل برای طلاق توافقی اختیار کرده باشید از یک هفته تا 20 روز طول می‌کشد. وکلای مجرب ما که جز بهترین وکیل شیراز می باشند و می‌توانند در سریع ترین زمان کار را ‌پیش ببرند. این موضوع فراموش نشود  در صورت استفاده از وکلایی که به مراحل قانونی و قضایی تسلط کافی ندارند ممکن است مراحل کاری پرونده شما ماه ها به طول بیانجامد.

   

رابطه‌ی وکیل و موکل

یک وکیل خوب باید در راستای منافع موکل قدم بردارد و با مدیریت خوب مراحل قانونی را طی کرده و از حق و حقوق او دفاع کند.

 

هزینه وکیل در طلاق توافقی چقدر می باشد؟

در ابتدای انجام کار، وکیل و موکل به توافقی برای حق‌الوکاله میرسند. نرخ دقیقی برای حق‌الوکاله وجود ندارد امکان دارد هر وکیل هزینه متفاوتی از موکل خود دریافت کند.

 

رأی دادگاه نسبت به طلاق زوجین

یکی از نکات مهمی که طرفین باید نسبت به آن توجه داشته باشند این است که برای ثبت طلاق می بایست اول از دادگاه رأی داشته باشند و این گونه نیست که زوجین تصمیم به جدایی بگیرند و مستقیم به دفترخانه مراجعه کنند. طرفین باید ابتدا از دادگاه حکم داشته باشند بعد می توانند به دفترخانه طلاق مراجعه کنند.

 

داشتن وکیل برای طلاق

داشتن وکیل برای طلاق در بعضی موارد الزامی است. برای مثال زوج وکالت را به زوجه و یا شخص دیگری می دهد این وکالت می تواند به صورت وکالت نامه و حتی شرط عقد نکاح درج در سند ازدواج نیز باشد. در برخورد با این موارد شما باید برای طی مراحل قانونی، پرونده طلاق را به یک وکیل پایه یک دادگستری بسپارید.

توضیحات بیشتر در مقاله وکالت طلاق و مهریه

  

مزیت‌های گرفتن وکیل برای طلاق توافقی

زوجین ممکن است در دادرسی (مراحل رسیدگی) به پرونده طلاق، چه در دادگاه و چه در مشاوره، حاضر نشوند. زن و مرد میتوانند به صورت جداگانه با دادن وکالت به یک وکیل با تجربه و حرفه ای در زمینه طلاق در هیچ یک از جلسات دادگاه و حتی مشاوره حضور نداشته باشند. شما می توانید با یک وکیل پایه یک دادگستری مراحل قانونی طلاق توافقی را انجام دهید. از جمله محاسن داشتن وکیل سرعت بخشیدن به مراحل قانونی در طلاق و حفظ حقوق موکل در کار میباشد.

 

دلایل زن برای طلاق

 هنگامی‌که زن در طلاق از مرد وکالت داشته باشد، باید از طرف مرد وکیلی انتخاب کند که بتواند حکم طلاق خود را از قوه قضاییه دریافت کند. اگر زن به مراحل قانونی دادرسی پرونده آگاهی ندارد، می تواند از طرف مرد به یک وکیل برای طلاق توافقی مراجعه کند. در این صورت موکل از موارد احتمالی پیش آمده در دادگاه ها مانند استرس، معطلی، تنش‌ها، جروبحث و بی‌حرمتی حفظ خواهد شد.

 

مهم‌ترین نکته در طلاق توافقی

در طلاق توافقی زوجین باید اطمینان خاطر داشته باشند که حقوق مالی آن ها به‌ درستی رعایت شده و حق قانونی آنها حفظ شده باشد. یک وکیل خوب باید درکنار موکل باشد و از همه مسائل قانونی و حقوقی آگاهی داشته باشد.

 

باور اشتباه در طلاق توافقی

مسئله طلاق توافقی بدین گونه نیست که زوجه مهریه خود را بخشیده باشد. بعضی افراد این گونه فکر می کنند که در طلاق توافقی زوجه تمام مهریه خود را به زوج می بخشد اما هر تصمیمی که زوجین نسبت به مهریه میگیرند مانند اینکه تمام مهریه یا بخشی از آن بخشیده شود یا اینکه بصورت نقدی یا قسطی پرداخت شود یا دیگر مسائل، بین طرفین توافق میشود. همه چیز در طلاق توافقی بستگی به  نظر زوجین دارد و این شرایط می تواند متفاوت باشد. یک وکیل با تجربه در زمینه طلاق توافقی میتواند زوجین را از جزئیات کامل طلاق اگاه کند.  

 

توافق نامه طلاق

در زمان طلاق هر یک از زوجین باید توافق نامه طلاق داشته باشند. داشتن توافق نامه به تسریع کار کمک می کند و در ادامه برای اقدام سریع و دقیق کارهای حقوقی لازم و ضروری ست. علاوه بر این وکیل طلاق از همه ی راه ها و مراحل قانونی و اداری طلاق آگاهی کامل دارد و این مراحل را در مدت زمان کوتاهی با دقت و سرعت انجام میدهد. وکیل همچنین از کلیه حقوق مالی و غیر مالی طرفین آگاه است و می تواند بهترین مشاوره و راهنمایی را به طرفین ارائه دهد.

 

 

وکالت نامه طلاق
در برخی از موارد با توافقی که بین زوجین انجام می گیرد شوهر در امور طلاق وکالت را به زن می دهد. وکالت نامه طلاق باید به صورتی تنظیم شود که نکات مهم در آن درج شده باشد تا بعداً زوجین به مشکل برخورد نکنند. از جمله موارد  مربوط به مهریه زوجه باید مشخص شود. زوج می تواند در بسیاری از موارد به زوجه خود وکالت دهد و البته باید مهریه زوجه کاملاً مشخص شده باشد.

 

مدارک لازم برای طلاق توافقی

  1. شناسنامه زوجین
  2. عقدنامه یا رونوشت
  3. کپی کارت ملی
  4. ثبت نام سامانه ثنا

 

سخن آخر

داشتن وکیل برای طلاق توافقی یکی از اصلی ترین نکات در سرعت بخشیدن به پرونده طلاق است. برای طلاق توافقی در دادخواست طلاق، وکیل باید اعلام وکالت از طرف زوجین را انجام دهد. برای اجرای مراحل طلاق زوجین و حتی تهیه متن وکالت نامه در طلاق توافقی، با بهترین وکیل شیراز در موسسه حقوقی و داوری تحکیم غیاث تماس بگیرید.

phone 09170536465